Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

11 augusti 2007

Host!

Jag har hostat i ca en vecka.
Inte vanligt "host host" utan "HOST HOST" ända nedifrån lungorna.

Det väser när jag andas och när jag lagt mig får jag sätta mig upp för att hosta 25 gånger innan det känns som om det lossnar hyfsat och så lägger jag mig igen. Så börjar jag hosta igen.

Hela halsen värker av hostan och jag har ont i huvudet. Jag låter som en morgonhes gammal rökare (och jag har aldrig rökt!). Det är jobbigt att andas, känns lite som ansträngningsastma (som jag hade under en kort period för 15 år sen!) Till saken hör att jag fick ryggskott för en dryg månad sen och fortfarande har ont i ryggen och då jag hostar ansträngs just de ryggmusklerna och det gör ONT! Min svägerska fick penicillin mot sin bronkit härom dagen och jag kände att här var det läge att uppsöka sjukhus. Det gjorde jag. Kommer in till en läkare som verkar tycka att jag är fjantig som söker för en sån sak och han lyssnar halvhjärtat på min story. Lyssnar på mina lungor och tar blodprov. Inget bakteriellt. Jag går därifrån med hostmedicin och ett stukat självförtroende, för jag ger mig den på att doktorn hade klappat mig på huvudet och sagt "lilla gumman" om han kunnat, för det var det han signalerade. Att jag var en liten korkad brud eller nåt.

Gillar inte såna läkare...

4 Comments:

  • At 12 augusti, 2007 14:52, Anonymous Anonym said…

    Usch, då. Inte roligt att bli behandlat som mindre vetande. Hoppas du känner dig bättre snart!

     
  • At 12 augusti, 2007 20:50, Blogger A L V A S - P A P P A ! said…

    Låter R I K T I G T (ursäkta) jäklva segt!

    Krya på sig! (med engagemang!!)

     
  • At 12 augusti, 2007 21:50, Blogger Camillas lockar said…

    Å vad förbannad jag blir! Det är deras j-a plikt att hjälpa! Fyyy på läkaren.

     
  • At 13 augusti, 2007 16:33, Blogger Prinsessmamman said…

    Matilda: Fördelen med medicinen är att jag sovit riktigt gott i två nätter nu! Fast jag mår illa...

    Alvas pappa: Tack! Jag behöver allas sympatier och stöd nu!! =)

    Camilla: Visst är det så! Och så berättade jag för min svärmor och hon sa att "Ja, han är jättebra". Hmm... håller inte riktigt med...

     

Skicka en kommentar

<< Home